מתכון להכנת כוסמת

מבט מהיר על מתכון להכנת כוסמת

אוכל ברקע

זמן הכנה

הכנה 10 דקות

זמן בישול/ אפייה

בישול 15 דקות

מס' מנות במתכון

מספר מנות 4-6

סוג מאכל

חלבי

להדפסה

רכיבים ומצרכים - מה וכמה?

אופן ההכנה - איך מכינים?

1

מניחים את גרגירי הכוסמת במסננת ושוטפים אותם היטב. מסננים את המים כמובן. מניחים את גרגירי הכוסמת השטופים בצד.

2

מכינים סיר בינוני ובו כף שמן הזית. מחממים על אש בינונית.

3

כאשר הסיר מתחמם מעט מוסיפים את גרגירי הכוסמת שהכנו. מטגנים במשך 3-4 דקות עד להשחמה קלה.במהלך הבישול מוסיפים את חצי כפית המלח, הכמון, הפפריקה המתוקה והחריפה ומערבבים.

4

מוזגים את המים לתוך הסיר. מערבבים ומביאים לרתיחה.

5

בתום הזמן מכסים את הסיר מנמיכים את האש לנמוכה ומבשלים כך במשך רבע שעה עד להתאדות של המים לחלוטין ועד אשר גרגירי הכוסמת יבשים, נפוחים ומוכנים. כאשר הכוסמת מוכנה מכבים את האש.

6

מרימים את המכסה ומניחים נייר סופג בחלק העליון של הסיר. מכסים שוב. כך מניחים לתבשיל הכוסמת לנוח במשך 5-7 דקות נוספות ומגישים.

טיפ קטן מה-

  1. המלצת השף: כוסמת- ברגע שתגלו אותה, לא תוכלו לחזור אחורה.
    את תבשיל הכוסמת שלנו ממש תרצו לנסות לאכול לצד מנת פחמימה טובה, כמו חזה עוף או קוביות טופו על הפלנצ'ה.
    את השילוב הזה, אנו ממליצים לאכול כתבשיל אחד, ואפילו להוסיף קצת עשבי תיבול לכל הכיף הזה. מדובר בשילוב מנצח, בריא במיוחד ובארוחת צהריים פשוט נהדרת.

  2. טיפ שלא חשבתם עליו: טיפ נוסף שאנו בטוחים שלא חשבתם עליו הוא למשל שימוש במעט כוסמת כחלק מבלילת פנקייקים.
    תאמינו או לא, אבל זה גם מוסיף טעם וגם הופך את מתכון הפנקייקים לבריא יותר!

  3. אחסון וקירור: את תבשיל הכוסמת ניתן לאחסן בקירור במקרר לטווח זמן מקסימלי של כארבעה ימים, בתוך כלי סגור.

למה כדאי לכם להכין כוסמת?

מי מכם שממש אוהב ארוחות בריאותיות, ולצד זאת באמת אוהבת ליהנות מאוכל טוב, חייב לנסות את המתכון הבא.

מתכון כוסמת טעימה, מנחמת וסופר בריאה. את התענוג הזה תוכלו להכין ברבע שעה בסך הכל, ואנו כבר עוצרים אתכם מלשאול- כוסמת היא אולי טעם נרכש אבל היא לחלוטין סופר טעימה וסופר חיונית ומשביעה.

הכוסמת איננה מכילה גלוטן, היא ירק במלוא הדרה, ובכך מתהדרת עוד יותר בכתר דגן הבריאות של העשור.

תבשיל הכוסמת בהיותו מכיל המון ויטמינים, מינרלים ומלא סיבים תזונתיים, כמו למשל ברזל, אבץ וסלניום. בכוסמת נמצא גם נוגד החימצון רוטין. בכך, מקנה אכילת הכוסמצת תחושת שובע למשך שעות רבות, ומאפשר לנו לאכול את ארוחת הצהריים שלנו ובאמת להרגיש סיפוק ושובע בסוף הארוחה. מבלי הצורך לנשנש בין הארוחות

הסיפור מאחורי המתכון לכוסמת

הכוסמת היא אחד הדגנים היותר בריאים שתוכלו לבחור להכין לעצמכם לארוחת הצהריים. מדובר בדגן שפשוט נהדר לאכילה, מקנה תחושת שובע ושהכנתו מהירה ופשוט במיוחד.

יש האומרים שאכילת כוסמת היא טעם נרכש, אנו מניחים שמי שאמר זאת פשוט איננו מכיר מתכון מספיק טוב להכנת כוסמת.

הכוסמת היא צמח שגדל באופן חד שנתי, ומקור גידולו בעיקר מרכז אסיה, רוסיה וסין.

שימושים מעניינים בצמח הכוסמת הם למשל הכנה של פנקייקים, כתוספת לחביתות, מרכיב בהכנה של דיסות מלוחות או מתוקות ואפילו מרכיב בהכנה של אטריות (למשל, אטריות הסובה ברוסיה). בישראל, החלו אף לעשות שימוש בכוסמת באחד המרכיבים לייצור בירה. וכך מבשלות עושות שימוש בלתת כוסמת כבסיס לייצור בירה.

5/5

אולי יעניין אתכם גם:

מתכון לדואה

מתכון למתכון לדואה דף הבית דואה היא תערובת תבלינים מצרית עשירה בויטמינים ומינרלים, ונקראת פצצה של אנרגיה ובריאות ולא בכדי. זמן הכנה הכנה 20 דקות

לקריאת המתכון »

אהבתם? שתפו אותנו בתגובות!

חצים למטה לתגובות
5 1 הצבעה
דרג את המתכון
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments